Sun in my eyes

Inge mer Untitled rubriker nu...

Igår var jag på IKEA med familjen och shoppade möbler och krimskrams till Syrrans nya lägenhet. Fatta, hon har nu köpt ett helt nytt hem färdigt att montera ifrån IKEA, så himla avis jag är. Fast jag får samma sak när jag flyttar, hoppas jag.
Jag hade tänkt shoppa nya kläder också, men det blev icket av. Jag var så himla less efter IKEA så jag ville bara därifrån, sprang typ igenom butikerna på Birsta för att få åka. Så vi for till pappas moster för att få lite middag innan vi drog oss hemmåt. När vi kom dit hade hon tydligen berättat för pappas kusin att vi skulle komma så han tog med sig frun och barnen som vi inte träffat på ett år minst. Lill-tremeningen Vilgot har börjat gå och prata, så himla söt. Sen Tuva, som brukade vara jätte blyg var helt plötsligt hur pratglad som helst. Det var mycket trevligt och god mat!

Idag har jag varit i lägenheten typ hela dagen och hjälpt till att fixa. Mamma och Pappa tapetserade medan jag och syrran fixade lite i köket och städade toan och bytte toalettsitsen. Det var tusen gånger svårare än man kunde tro. Det var verkligen ett "This toilet will not defeat me"-moment som jag lyckades fullfölja. Thank god for that..

Här ska recenseras filmer!!!!!!!!

Breakfast at Tiffany's
Skriven av: George Axelrod (baserad på romanen av Truman Capote)
Regisserad av: Blake Edwards
Holly Golightly är en av New Yorks societetssnobbar som älskar diamantbutiken Tiffany's, hon har aldrig några fasta förhållanden därför att hon letar efter den rikaste mannen som är villig att gifta sig med henne. En dag flyttar en man in i lägenheten ovanför hennes och hon ser honom som en mycket god vän, han räddar henne från argsinta män, tar hand om henne när hon är för full för att gå och finns där när hon bara behöver någon. Men mannen, Paul blir förälskad i henne och får det svårt att försöka vinna henne för att han själv inte har ett enda öre. Allt han har att erbjuda är ren kärlek.

Den var faktiskt så bra som jag trodde att den skulle vara! Sevärd.. Det är ju filmen som Audrey Hepburn är mest känd för, tror jag. Alla bilder på henne är ju ifrån den filmen så why not!

The Sisterhood of the traveling pants 2
Skriven av: Elizabeth Chandler (baserad på romanerna av Ann Brashares)
Regisserad av: Sanaa Hamri
Carmen, Lena, Bridget och Tibby går på olika College och träffas nästan aldrig under året så denna sommar trodde Carmen att de skulle vara tillsammans allihopa och bara vara hemma. Men alla andra hade gjort upp planer, Lena skulle gå en målarkurs, Bridget skulle till Turkiet och Tibby skulle bo på skolan och jobba med sin film. Det var bara Carmen som inte hade något att göra, så hon ringde upp sin klasskamrat Julia och följde med henne på teaterläger. Att alla sedan skulle utvecklas enormt som personer och sedan vara med om flera jobbiga saker utan varandras hjälp var inget de hade planerat. När de träffas igen just innan sommarens slut är de inte samma vänner som tidigare. Ska de lyckas hitta tillbaka till varandra innan det gått för långt?

Andra filmen var tusen gånger bättre än första, vilket är ovanligt. Men mer sevärd än första. Tro inte att filmen bara är baserad på andra boken, nej nej, här har de blandat fritt mellan alla de tre återstående. Men de har gjort det riktigt bra!

Interview with the Vampire (the vampire chronicles)
Skriven av: Anne Rice (baserad på hennes roman)
Regisserad av: Neil Jordan
1791 är landägaren Louis De Pointe Du Lac missnöjd med sitt liv, tills Lestat De Lioncourt kommer in i hans liv. Lestat, som är en vampyr, låter Louis göra ett beslut om att antingen dö eller leva som en vampyr förevigt. Innan Louis hunnit förstå vad han gett sig in på har hans nya öde redan hunnit ikapp honom. Han vägrar att ta en människas liv och är påväg att lämna Lestat när, Lestat omvandlar ett föräldralöst barn till en vampyr för att få Louis att stanna. Berättelsen  berättas av Louis till journalisten Daniel 1991 om hans, Lestat och Claudias liv genom bekymmer, död, förbannelser och kärlek över deras senaste 200 år. 

Den var låång, men bra. Jag älskar Tom Cruise roll, Lestat som verkar helt störd i huvudet, så klockrena kommentarer och sånna saker som gör filmen rolig. Claudia, den lilla flickan spelas av en mycket liten Kirsten Dunst, hon MÅSTE ha fått seriösa problem med sömnen efter att ha spelat in den här filmen, fast så fick hon ju kyssa Brad Pitt också. Hehe..
Den är faktiskt sevärd!!


Jag har säkert tusen fler filmer som jag inte recenserat än men jag ORKAR INTE

Skola imorn, bajs på det




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0