Untitled

Stay close to me

Idag har jag varit med familjen heeela långa dagen. Först frukost med alla samlade, sedan iväg till strömpilen med syrran för att inhandla grejs till hennes lägenhet vilket resulterade i att jag köpte en Audrey Hepburn box med tre av hennes filmer för 99kr, så himla värt säger jag bara. Är astaggad på att se dom. Älskar gamla filmer!!
Väl hemma fikar vi morotskaka och dricker kaffe samtidigt som vi ser sista avsnittet av den där Lancaster skolan som startade upp en pojkkör, det var ascoolt och dom var jätteduktiga. Visade upp sig i Albert Hall och sjöng Stand by me med beautiful girls inblandat och med beatboxing.. wow säger jag bara!! Blev typ rörd i ögat för de var så fint när värstingkillen tog på sig ett solo och sjöng det asbra, naw..
Aja, sen åt vi middag och så bar det av till lägenheten för att renovera, alltså slita bort gamla tapeter och måla kök och badrum. Najs najs kommer det bli! På lördag blire IKEA verkar det som, då ska jag gå på monki..

Ni vet att min mamma åh syrra hatar när jag använder engelska ord när jag glömmer bort det svenska eller bara säger det gör att jag är van att prata så med er?
Ah, iaf så igår så skulle jag lyssna på låten med wombats som du LM har på din blogg så jag sa till mamma
"Kan du... muta (ni vet, mute på tv fast den här gången försvenskat) tvn så jag kan lyssna på den här låten?"
"Muta, vad fan är muta? Prata svenska så man förstår"
"Stänga av ljudet på tvn, förlåt jag glömde bort vad det hette, förresten brukar det stå mute under den knappen så jag trodde ni visste"
"Sluta tro att är cool och prata engelska, prata svenska när du är i sverige.."
Jag slutar bry mig för annars kan det gå förlångt och jag får cpdamp och kan bli sjukt arg.. Anyway så idag när vi sitter och äter tas det här upp av mamma igen och vi börjar diskutera, så helst plötsligt lägger sig pappa i och försvarar mig, så säger han till mig
"I'm on your side" (NAAW)
Så blir mamma tyst och jag säger
"Yep, his my man"

Alltid jag och pappa, det var det jag ville ha sagt med den här fina historien!!

I'm such a daddysgirl

Kommentarer
Postat av: v

tack sa mkt :)!

Din pappa ar sot! nu ar jag pa vag hemmat

2009-01-05 @ 09:17:54
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: my

ehhhhhh.. tycker ändå det tog lite lång tid för han att försvara dig. Alla andra gånger dom klagat på svengelskan då?! ;) jaja det var ändå CUTE ;)

2009-01-06 @ 11:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0