Manhattan

Vaknar och drar ut på uppstigningen så länge som jag bara kan. Får tankar om försening och flyger upp ur sängen. Bestämmer mig för att jag inte har krafter till att laga någon god frukost så det blir mackor och juice. Äter i en djup dvala och har egentligen inget fast minne av vad jag gjorde, läste jag tidningen? lyssnade jag på radion? pratade jag med familjen?

Går upp och får för mig att jag ska försöka mig på en Blair Waldorf look-a-like och drar på mig en svart klänning och ett lååååångt pärlhalsband, ser ganska bra ut tills jag kommer på att jag nog måste ha på mig en kofta, FUCK. Har aldrig någonsin varit med om att jag hittat en passande kofta till en klänning. Blir pissed och drar av mig alla kläder och börjar om med stentvättade jeans och en vit oversized t-shirt. Oh vad fint.. NOOOT

Orkar inte bry mig och tar iPoden som är överfull med ny musik och går stressad till busshållplatsen dit jag såklart kommer förtidigt till så jag får stå där och frysa. Bussen kommer och jag håller på att bryta foten av en kille som har den ute i gången. Orkar inte säga förlåt utan sätter mig bara och låtsas vara assur lr något.

Kommer till stan och bestämmer mig för att det tar längre tid om jag går från Vasaplan än om jag går från Renmarkstorget till körskolan. Tyvärr tänker jag mig inte alls för så jag får såklart gå i regnet, eller vad det nu var. Ingen vet vad det var som kom ner ifrån himlen imorse. Regn? Snö? Hagel? WTF händer??

Kommer in till bilskolan ser att en kille står i dörröppningen så ytliga-jag tar över och tvingar mig att gå in på toan för att kolla så allt ser ok ut. Går ut och ser att han också vänt sig om så vi står asnära varandra och måste liksom tränga oss förbi varandra. Jag upptäcker hur j*'vla snygg han är och rodnar nog lite smått. Blir lite sådär ledsen när jag tror att han är påväg men så när jag just satt mig ner i soffan kommer han in och sätter sig mittemot. PANIIIIIK. Ska man säga hej? Ska jag prata? Vad gör man? Ska jag leka med mobilen? Vad fan gör man?

Hans bilskolelärare kommer och ger båda oss nycklar så vi går upp samtidigt, jag vill desperat säga något men vågar inte. Så går vi där tyst bredvid varandra till bilarna och sätter oss. FAN

Kör runt inne i stan och sedan vandrar jag raka vägen till skolan medan Kings of Leon dunkandes i hörlurarna. Så fina låtar, får lust att gråta men kommer på att jag går runt bland folk och att min mascara inte är vattentät, pjuh..
Kommer fram till skolan och mitt lockiga Agnes-hår har blivit rakt (nästintill). Orkar egentligen inte bry mig eftersom jag hade räknat ut det innan jag for hemifrån..

Skolan går, är dödligt nära att somna under Samhällslektionen... Svenskan, sjuuuukt tråkig. Matten, sjuuukaste genomgången (som vanligt). Spanskan, sjuuuuuukt chill.... Sen äre slut.

Systeryster sitter i guldpärlan och väntar på mig, vilken lyx alltså. Vi drar hem och jag börjar direkt läsa teori. Kommer fram till att skolan går före så jag byter till svenska texthäftet. Läser några rader och sedan hör jag hur TV:n sätts på så jag dras dit. Ser på Top Model utan att egentligen vilja se det. Blir überhungrig så vi lagar mat, eller lagar och lagar. Vi värmer maten som mamie gjorde igår. Äter en underbart god soppa med lax i, yummi.

Klockan rullar iväg och halv 6 drar vi till bion. Jag får i uppdrag att köpa nötter och inte handla med hundra-lappen. Kommer in i affären och ser nötterna, hmmm, verkar inte alls finnas det vi ville ha. Plockar lite randomsaker istället och får panik när jag kommer till kassan, var det hundringen jag inte fick använda eller var det tjugolapparna? GAH, chansar på att det var tjugolapparna som var ajjabajja, ACK så fel man kan ha. Anyway, ingen arg systeryster när jag träffar henne så det är lugnt.. Köper en loka och sedan går vi in i biosalongen. Ser Confessions of a Shopaholic och får skratta några riktigt sköna skratt.. Härlig chick-flick, sevärd om man gillade Legally Blonde..

Kommer hem och tittar på hotellet vi ska bo i, i New York. GOSH, im so in love. Vi ska bo på 6th avenue vilket ligger alltså mitt i ALLT som man MÅSTE se på Manhattan. Bara ett kvarter från Gossip Girl kvarteren och 800m från Empire State Building. Ni ska bara se utsikten.. Åh vad jag längtar, jag kommer nog förälska mig totalt i staden och gråta när jag ska hem.. Det kommer vara sad-moment!!

Det var allt jag gjort hittills idag

Shibby

Kommentarer
Postat av: Tani

Kings of leon är bra =)



jag vill också fara till USA!!

2009-03-17 @ 20:11:56
Postat av: my

HAHAHAH jag orkar inte dig seriöst.

2009-03-17 @ 21:22:15
Postat av: Emmy

Sjuuukt värd dag det där lät som! värdaste läsningen YEEES! jag blev nöjd :D (satsa på killen)

2009-03-18 @ 16:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0