Snowrace

DUMMA DUMMA DUMMA JAG
Tror ni att jag fattar att det KOSTAR pengar att vara inne på internet på mobilen? Nej, såklart inte. Det kostar f*cking 9 spänn.. INTE VÄRT

Så, jag hade ju lovat ammarnäs berättelser.. Hmm, where to start?
Äsch, vi kör väl en teneriffa i repris och kör dag för dag..

Lördag:
Åker hemifrån 07.35 för att hämta V, kommer dit och måste stå dörrvakt så inte VG smiter ut, vilket han dock gör två gånger så jag måste springa efter och lyfta in honom (btw så var jag asrädd hela tiden när jag bar honom). Sen kommer vi iväg med bussen 08.00, ganska mycket folk där faktiskt. Ingen speciell bussresa, V är bara astaggad på att försöka se en älg hela vägen men annars vare chill.. 10.15 anländer vi till Stan, där hittar jag Morfar men ingen Mormor, så vi måste förbi hemma hos dem innan vi kan dra vidare. Inte speciellt jobbigt, V gör ett toabesök.
Så, äntligen på rätt väg. Stannar i Malå där vi köper drickyoghurts och Loka, två "ungdomar" (vet ej ålder, chansar på 19-25 år) kör förbi med VÄRLDENS högsta volym på, bor det bara raggare i Malå eller? Anyway, vi är alltså framme i Ammarnäs typ vid 16.00 kanske. SVINKALLT i stugan, på med täckbyxorna och skorna, inne. Morfar fixar vattnet, blir översvämning på toan, hur roligt som helst, det sprutade bara vatten från rören. GALET. Iaf så får han igång vattnet ganska snabbt (han är ju ffs rörmockare). Kvällen gör vi inget speciellt på.

Söndag:
Vaknar och är väldigt taggad på snowboard, men icket sade nicke, snöoväder som hette duga. Men vi tar det lugnt och äter en lugn frukost och sedan vid 13.00 far vi iaf ut och åker. SVINKALLT men ändå extremt roligt. V lär mig 360 på snö, sjukt roligt men samtidigt hur läskigt som helst. Far hem vid kanske 15.00, det var ju så kallt. Väl hemma sitter vi inne och spelar spel och ser på TV.

Måndag:
Vaknar, drar till backen. Åker massa snowboard på najsnajssnöö. Börjar hoppa igen, har ju lagt det på hyllan eller vad man ska säga. Men nu j*klar hoppades det. Roligt var det också. Spanar in några riktigt "heta" killar som hoppar helt galet bra i massa höga hopp. Med "heta" menar jag heta för att de hoppar. Utseendet isäg var lite tveksamt, men whatever. Hmm, vad gör vi på kvällen? Ah, just det, vi stannar först ute ett tag och leker lite i snön, men blir väldigt fort less så vi går in. Väl inne kommer vi på att vi vill ha godis så vi tar sparken ner till affären. Det är nedförsbacke HELA vägen ner så det kan gå RIKIGT fort. Jag tror att jag ska klara av att hålla kursen utan att måsta bromsa så V sitter på sparken och skriker medan jag försöker bromsa samtidigt som vi åker 180km/h rakt in i en snöhög. JAG DOG I SKRATT, det var typ det roligaste jag varit med om. V utan täckbyxor blir genomblöt medan jag klarar mig utan minsta lilla snö på mig. MOHAHAHAHAHAHAH. Anyway, vi tar oss ner till affären och köper godiset. (Det händer en till sak innan vi kommer fram men den vill jag inte skriva om). Sen måste vi GÅ hela vägen upp igen. BAJS vad jobbigt det var. Men vi klarade det. Samma gamla vanliga kväll....

Tisdag:
Sista dagen i backen (buhuuu). Vi åker iaf och håller ett litet öga efter de där killarna som inte verkar vara där (sadmoment) så vi exprimenterar lite i liften med att byta plats och V bytar fotfram osv. Vi skriker lite och skrattar och har det roligt. Så helt plötsligt kommer hela gänget med killar och ställer sig bakom oss i liftkööön, galet vad nervös jag blev. Ville inte ramla framför dem eller något det hade varit pinsamt. Så vi tar det lugnt och försöker se coola ut. Lyckas nog ganska bra tror jag, hihihi. Aja, vi åker vidare tills morfar kommer och hämtar oss och så var sista dagen över. I backen iaf, V får åka på skoter för första gången i sitt liv och dessutom på en skoter som det bara finns en av i HELA VÄRLDEN. Den ni, japp ni läste rätt. Min morfar äger en coca-colaskoter som är den enda i hela världen. Ascoolt. Jag får också köra lite och när jag ska in i garaget så är det jättemycket snö och vi välter. Jag blir hur orolig som helst att morfar ska typ dö eller något så jag vågar inte riktigt skratta, som jag nog gjort ifall han inte varit på. Men vi överlever båda två och lyckas få upp skotern på rätt spår igen. Så får morfar köra in den själv, jag vågar inte. Aja, orkar inte skriva vad vi gjorde på kvällen, var nog inget speciellt..

Onsdag:
Bussresa från 13.10 til 19.05 (ALDRIG MER)



Det var Ammarnäs det. Nu orkar jag inte skriva om vad jag gjort idag.. HAHAHAHA får bli senare..

Kommentarer
Postat av: Tani

Coca-colaskotern =)

2009-03-07 @ 10:46:17
Postat av: Tani

Coca-colaskotern =)



visst ska ni upp till påsk?? =)

2009-03-07 @ 10:49:32
Postat av: Tani

KUL att ni ska upp till påsk, jag längtar att få fara dit =)



(det brukar bli roligt) ;P



kram

2009-03-08 @ 14:35:26
Postat av: vicky

haha nä inte många som vet. :) men nu är det säkert 1 april blir det. :) låter som du haft ett bra lov!

2009-03-10 @ 10:40:50
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: J.

Nämen, ingen fara! Tack ska du ha :)

2009-03-11 @ 17:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0