Stop this train

Because of you

Jag har kommit fram till att jag kanske borde skriva lite mer om Tyskland. Men eftersom jag är lat och inte orkar rabbla upp allt lägger jag in lite bilder och skriver kort om dem. Sen får det vara nooog. Jag har ältat denna resa nu i två dagar och är redan asless, inte bra. Hahaha, plus att jag äter ritter sport som en galning vilket gör att jag har sockerkoma 24/7. Känns mindre bra.



Varning för face på typ alla bilder....



Här är vi i alla fall på tisdag kväll på mcdonalds på arlanda. Det var trevligt och det genomgående snacket om bajs börjar alltså redan här. Jag var hur chill som helst hela dagen och kvällen, men så när vi vaknade klockan halv 5 eller vad den nu var på onsdagen ville jag bara åka hem igen.



Berlin vid 11 tiden. Vackert väder och det känns verkligen att man inte är i Sverige längre. Jag blev väldigt taggad på att åka in till stan och shoppa, men vi hade bara några timmar så vi hade aldrig hunnit. Ångesten över resan blir bara värre och värre...



Träffar Annabell på S - bahn. Känns sjukt nervöst och vi snackar inte sådär överdrivet mycket. Som tur är har jag LM och hennes tysk Julia där också. Sen bär det av hem till Annabell där vi äter middag, träffar mamman och sjunger singstar med hennes pojkvän....



Så gick vi in till staden som var världens gulligaste med jättefina hus överallt. Nu var även Annabells bästa kompis med, Linda. Hon var trevlig och pratade jättemycket med mig, det kändes bra eftersom Annabell hela tiden var med sin pojkvän.



Dag två äter vi lunch i skolans cafeteria som gav äkta USA känslor. Det var coolt, och onyttigt. Sen gick vi en rundvandring i Waiblingen där vi kollade på stadsmuren som är GAMMAL. Jag kommer dock inte ihåg årtalet.



Här är vi påväg in i muren/tunneln eller vad man nu ska kalla det. Läskigt, mörkt och fullt av spindlar = MYS.



Samma kväll på en bar med tyskarna. Jag och LM drev med dem och pratade svenska hela tiden typ. De tyckte nog vi var ganska random, men jag kan ju inte säga emot så.



Fredag drog vi till Stuttgart och for upp i ett utkikstorn eller vad man nu ska kalla det, är ganska nöjd över den här bilden faktiskt. Efter det blev det Ludwigsburg Schloss och Märchengarten (Ludwigsbrug slott och sagogården). Där lekte vi med sagoberättelser ifrån börderna grimm och åkte en asläskig "karusell" som jag blev jätte yr av. Man satt i en gunga i ett rum och sen började man gunga sakta samtidigt som väggarna började snurra så det kändes som om det var gungan som gungade helt galet mycket. Jag blundade typ hela tiden medan de andra skrattade och tyckte det var skitskoj. NO WAY att jag gör det igen.



Här är en liten bild av rummet med gungan..



B tyckte det var skitskoj med vattensprutande grodor. Det tyckte typ alla andra med, när andra gick och blev blöta låg vi där och skrattade åt dem. Det var lite skadeglädje och mycket HUMOR.



På lördagen drog vi till Wasen, frühlingsfest som var ett tivoli. Tro det eller ej men jag åkte faktiskt bergochdalbanan där, det var sjukt roligt. Jag har tusen bilder härifrån men jag orkar inte lägga upp dem, och hör och häpnas, jag är med på FLERA bilder därför att Julia och Stefan lånade min kamera och fotade mig. Det var läskigt. Fast jag tyckte jag var duktig som gick med på det, OCH behöll dem. Hehe, ett steg närmare målet att sluta ha fobi för att bli fotograferad.

Jag har inga bilder ifrån Söndagen då jag, Annabell och hennes pojkvän drog till Schorndorf och badade och sen for och var hos hennes mormor och morfar hela dagen. Det var väldigt misslyckat att missa kameran den dagen eftersom det var hur fint som helst där.



Måndag var det först presentation av vårat projektarbete som gick bra, jag körde dock stenhårt på mitt fina tics. Kommer nog aldrig bli av med det. Efter det åkte vi bil till Rittersport fabriken där vi gick på en utställning av hur rittersport chokladen görs och hur den sett ut genom åren (paketen). Det var inte så jätteintressant, men rittersport affären ÄGDE.



Det var billigt och man kunde köpa hur MYCKET som helst och VILKEN smak man ville. Det var HEAVEN.



På kvällen bjöd klassen vi hade vårat projektarbete med på middag. Det var inte så värst gott eftersom vi hade ätit så mycket choklad. Men roligt hade vi, i alla fall vi svenskar. Blev inte så mycket prat på tyska, eller jag lärde mig säga "Jag måste bajsa" på tre olika sätt. Det var roligt!



Sista dagen åkte vi in till Stuttgart för att shoppa. Det blev ingen shopping för min del, fast jag hittade HUR mycket som helst. 3 par skor, 2 linnen eller klänningar (beror på hur man ser det) och säkert något mer men det kommer jag inte ihåg. Jag tyckte jag var jätteduktig som stod emot mitt köpbegär.
På kvällen träffades alla svenskar och några tyskar på CBC baren där vi körde "jag har aldrig". Jag tror tyskarna tyckte vi var mental störda. Dock for vi hem ganska tidigt för vi skulle upp så otroligt tidigt för att hinna med S-bahn till flygplatsen.
Jag och Annabell sjöng hela vägen hem från CBC, vilket betyder genom hela staden. Det blev som våran lilla grej vi gjorde när vi inte visste vad vi skulle säga.

Onsdagmorgon sa vi adjö på S-bahn och sen åkte vi hem. Det var lite ledsamt, Annabell grät och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ville egentligen bara hem. Men vem vet, kanske man åker tillbaka någon gång. Det skulle vara ganska roligt att träffa henne igen, dock inte bo i hennes hus. Det var inte det roligaste! Hahaha, förlåt.

Nu ska jag ha bildvisning för familjen, har inte haft det än.

.... När du rör vid mig

Kommentarer
Postat av: Emmy

Åååh vilken sjuuutk väärd resa helt galet juuh!!

2009-05-02 @ 10:58:56
Postat av: my

tack för att du inte la upp nåågon facebild på mig :)

2009-05-03 @ 20:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0