Cold beer

Slalomglasögon måste vara ungefär det fulaste och tråkigaste man kan köpa. Jag stod och glodde på några idag inne på Stale och kände att, nej jag orkar fan inte prova ut ett par idag bara för att jag ska till Trysil i morgon och kommer skämmas ihjäl över mina nuvarande. Och det mina vänner är ungefär det absolut starkaste beviset på att det inte finns något som är så tråkigt och så fult som slalomglasögon. Och nu sitter ni säkert där och läser det här och tänker, men varför använder hon ens dem då? Då ska jag berätta för er att jag måste faktiskt använde dem för jag har något fel på mina ögon. En odiagnostiserad sjukdom som gör att jag blir blind när det är ljust ute. Sen om det blåser blir det extra jobbigt för då börjar det rinna tårar också, men det gör det ju för de flesta. Det är inget skämt heller, att jag är ljuskänslig. Jag kan fan inte vistas ute utan solglasögon när solen är framme. Om jag gör det så minskar min synförmåga med ungefär 90% vilket kan resultera i otroligt pinsamma situationer. Så nu kanske ni sitter där och tänker, ja men då kan hon ju använda vanliga solglasögonen om slalomglasögon är så himla fult. Och ja, det hade jag kunnat göra om det nu inte vore så att när man åker nedför i en slalombacke så blåser det ju automatiskt av farten, så då är vi tillbaka till problemet att mina ögon tåras när det blåser, vilket vanliga solglasögon inte skyddar mot, blåst alltså. Så då måste jag ha stora, feta och fula slalomglasögon på mig. Jag är en väldigt komisk syn i backen!! Kanske ska be Petra ta ett bevis så ni kan få er ett gott skratt någon dag.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0