Rope

Jag hade tänkt ta mig en löprunda idag men det sket sig för jag har ett blåmärke precis under fotknölen som gör så ont när något rör den att hela foten domnar av. Så jag tog kanske fem, sex eller sju löpsteg innan jag gav upp. Så nu står jag och lagar middagen istället och ska sen dra iväg för att gymma lite. Jag gäspar redan! Det finns väl knappast någon tråkigare träningsform! "Oh hej här står jag och lyfter lite skrot, hehe". Jag vet inte, men jag lovar, jag blir aldrig impad. Mer typ, äcklad!? Far mest bara dit för att jag har blivit så lat på senaste tiden och jag känner att jag verkligen vill komma igång, inte för att gymmet kommer göra mig mer motiverad att ta tag i mitt träningsliv. Kommer snarare göra så jag aldrig mer vill träna. Hmm, snart har jag skrivit mig ur att fara och träna.
-
Vad händer mer då, i mitt fabulösa liv, undrar ni säkert nu. Jo då ska jag berätta. Att jag för första gången i hela mitt långa liv INTE ska fara till fjällen över påsk. Jag har lite så där små kramper i hjärtat för, om jag ska vara ärlig, vad kommer hända med allt godisätande? I fjällen finns det alltid två gigantiska påskägg som är fyllda med godis i fyra dagar. Börjar det ta slut i påskägget, ja då tar vi bara en promenad ner till affären för att köpa mer. Det är godisparadiset! Så nu då? När jag ska vara hemma, vad kommer hända då? För min mamma brukar inte köpa godis om det inte är lördag.. Någon gång kan hon få hjärnsläpp och köpa redan på fredagen, men det är sällan!! Jag är orolig!!! Godis hör ju påsken till. Från skärtorsdag till påskdagen ska det va.
-
Vet ni vad? Jag tror ni sitter där och läser det här och tänker, men vad fan, varför köper inte kvinnan godiset själv? Eller hur? Ah, precis. Så då ska jag berätta för er att jag inte VILL köpa det själv. Då förstörs ju påsken ännu mer. Liksom ska JAG måste traska iväg till affären och köpa mig ett eget påskägg?? Aldrig! Då får det hellre va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0