Something right

Jag tänkte dra några rader om två personer som satt mig till världen. Hur allt började kan jag inte svara på för det går inte att lista ut vem av dem som har den sanna versionen, de förtäljer nämligen två olika! Ha, spännande, eller hur? Jag kanske återkommer om det.
-
Kan börja med den äldre. Far rar. Han föddes i en stad ungefär 13mil härifrån. Där växte han upp, fick en fin barndom. Lite skadad är han kanske från söndagsmiddagarna de åt. Men det är sånt man får ta. Han gjorde lumpen. Förbättrade versionen för sina döttrar om att han var coola soldaten när det i själva verket visade sig att han fick ett pappersarbete på grund av sin extrema allergi(?). Sen sökte han jobb som reseledare, 20 bast. Fick jobbet, åkte till Gran Canaria. Ägde skiten ur konkurrensen och fick lyxjobb i Kitzbühl. Där lurade de norrmän och kom med rekvisita till inspelningen av Sällskapsresan. Less på snö och kyla sökte han plats på Cypern, fick jobbet och blev reseledarchef. Härmed börjar hans karriär som chef. Var modell(?) för resekataloger och kallades guldlock eller Tavis. Några år på den underbara ön gjorde att han tillslut träffade Mor min.
-
Mamma föddes ett år efter pappa i en liten by cirka 15mil härifrån. Växte upp lite som barnen i bullerbyn. Här började även det extrema sportintresset. Fick en minikarriär som byns bäste simmare. Fick vara med i den lokala tidningen med käre Mormor för sin utmärkta sportinsats. Flyttade in till samma stad som far rar för att gå gymnasiet. Läste först på en skola men tyckte det var alldeles för lite pojkar där för att det ens skulle vara värt. Bytte till större skola med fler korvar än bröd. Märk väl att tidigare nämnd skola var den skola far rar gick på. Gick ut skolan och flyttade hit. Levde på buljongvatten och knäckebröd för att ha råd att köpa nya festkläder till helgerna. Levde livet i "storstan" och hade långt lockigt hår(?). Förlovade sig med "okänd" kille som hon känt hela livet. Fick jobb på samma resebyrå som far rar var reseledare för. Jobbade med att sälja resor och "testa" resemål. Åkte till St. Petersburg i propellerplan och utvecklade flygrädsla. Åkte till L.A och utvecklade en förkärlek till Kalifornien och Rodeo Drive. Åkte till Cypern och utvecklade en livslång kärlek till ön. Även första träffen med blivande maken.
-
Schlut. Nu kan jag inte skriva mer, för hur det blev sen är fortfarande oklart.
PS - (?) betyder sjuk förvirring från mitt håll. Det betyder alltså inte att det inte är sant, för allt är sant..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0