Portable television

Vilken grå skitsöndag! Hostar som ett kolbarn och är grinig som en hungrig bebis. Någon som vill ta hand om mig? Nä, trodde inte det heller. Batteriet på datorn dör snart också. Orkar inte gå upp och hämta laddaren. Far rar sitter på ett plan påväg till Milano det lilla äcklet. Lever jetset liv och delar inte med sig. Bitter? Jag? Nejdå.
-
Igår impuls träffades jag och My och gick runt på stan och drack chailatte som smakade noll och luktade kanel som om dom slängt ner en hel jävla kanelstång i muggen. Vad hände? I alla fall gav vi upp chailatten och köpte hemmakvällsgodis istället. Visste ni att hemmakväll aldrig har choklad på sommaren? What is up with that? Grrr vad förbenad jag blir. Vill ha choklad. När vi sätter oss i bilen för att avnjuta godiset så kommer det en fullt normal tjej och löper som en, ursäkta uttrycket, med downsyndrom. Helt chockade sitter vi och glor efter henne. Kanske det konstigaste jag var med om under hela helgen. Hon hade dessutom på sig värsta partydressen. Folk är som folk är helt enkelt.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0