Man ser det från månen

Man brukar prata om smultronställen. Små platser runt om i världen där man trivs som allra bäst. Hmm mitt smultronställe.... Dit tar man sig bara med båt. En 30min lång båttur. Längs med kusten på Cyperns grekiska sida. Allra bäst är det när det är vindstilla, ca 30 grader i skuggan och vattnet är klarare än klarblått. Under båtturens gång blir man bjuden på vin, chips och grekiska köttbullar. Som jag otroligt nog tycker är helt okej. Men sen äter jag dem mest eftersom kaptenen på båten är en gammal vän till familjen. Far rar lärde känna honom när han var där och jobbade som reseledare. Nu, ca 24 år senare har de fortfarande en väldigt familjär relation. Far rar som inte kan ett ord grekiska när han är hemma pratar flytande samma stund han sätter foten på Cypern. Ett väldigt spännande fenomen!
Någon som följer med mig i sommar?
Det blir min 14 gång där i sådana fall...

Kommentarer
Postat av: t

Jag älskar hur du skriver "far rar". Det är verkligen rart!

2011-03-05 @ 14:43:27
Postat av: petra

Jag följer gärna med!

2011-03-05 @ 14:56:19
URL: http://shockwaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0