Sleepwalking

Jag vaknade i morse och drog upp rullgardinerna. Det var strålande sol. Som vanligt. Drog på mig shorts och ett linne och tog en springtur på strandpromenaden. Surfarna var precis på väg ner i havet för att prova på dagens vågor. Väl hemma igen åt jag en nyttig frukost med massor av frukt och yoghurt. Mums! Sen tog jag på mig min nya blommiga klänning och mina nya hazel skor. Sen tog jag cykeln till jobbet. Dagens arbetsuppgift gick ut på att fota den nya kollektionen och inventera den. Sagt och gjort. På lunchen åt vi ute i solen och lyssnade på vågorna som slog mot strandbanken. På eftermiddagen fick jag vara med reklamavdelningen och sätta ihop en photoshot till peoples magazine. Väl hemma igen grillade vi och åt ute. Sen tog jag och arbetskompisen bilen in till stan och satte oss på en uteservering och drack lite vin.
Dream on bitch!
Så här var det egentligen.
Jag vaknade i morse och behövde aldrig dra upp rullgardinen för jag visste att det var snöoväder. Hade hört vinden vina hela natten. Drog mig upp ur sängen och satte igång kaffemaskinen samtidigt som snoret rann. Läste weekend tidningen, den enda delen som är värd, och hann inte äta så mycket förrän systeryster ringde och ville ha hämtning. Slängde på mig leggings och en långärmad tröja och sen på mig tjockisfjällröven jackan och mina blåa classics. Släpade mina tunga ben igenom tre decimeter av nysnöad snö och svor tyst för mig själv. Vad fan hände med våren? Hämtade systeryster och for hem för att dricka min kopp kaffe. Mjölken var gammal så det blev inget av. Nu sitter jag och inväntar min huvudvärk som alltid kommer om jag inte dricker kaffe. Jävla beroendeframkallande koffein som smakar som en liten bit av himlen.
Koalor är i alla fall världen sötaste djur. Punkt.

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Kanske lika söt som en vombat?

2011-03-11 @ 21:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0