Natteravn

Från och med för några minuter sedan hatar jag mopeder av hela mitt hjärta. Eller, fel av mig, mopedister. (Heter det mopedister?)
Jag skulle skjutsa hem min syster och kommer mot grönt ljus, kör på som vanligt, men då kommer det tre mopeder körandes, utan att bromsa på korsande väg. Jag har grönt, de har rött. De kör rakt ut, tittar på mig som om det är jag som gör fel och jag slänger mig på bromsen skrikandes. Det kanske var 10cm från att jag körde på dem. Vad i helvete? Ursäkta? Dödslängtan? Jag vet inte. Men något seriöst fel har man om man kör ut mot rött ljus på en korsande väg. Vilken jävla adrenalinkick man söker!!
-

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Ja visst borde det få vara ok att bara få köra på dem lite grann? Men tycker att cyklister oxå kör på som om de vore osårbara och helt naturligt har förkörsrätt grrr... och de bilister som inte vet hur en blinkers fungerar oj nu börjar pulsen slå hårt och det börjar ryka ur öronen. Nu måste jag sluta.

2011-05-21 @ 09:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0