Elle me dit

Var tvungen att byta typsnitt nu eftersom vi läser om typsnitt på skolan. Jag har kommit fram till att jag läser en extremt nördig kurs. Vi kan ha diskussioner om olika typsnitt i timmar och sen gräva ner oss ordentligt i en enda bokstav och prata om varför den ser ut som den gör. Är den finare som versal eller som gemen? Har den en seriff eller inte? Är det finare med seriffer eller utan? Om jag använder Times New Roman är jag då tråkig eller klassisk? Osv. I oändlighet. Men det passar mig nog ganska bra. Att få nörda lite. I onödig fakta. För vem bryr sig egentligen om Johannes Gutenberg och hans gotiska textura eller varför det kända typsnittet Helvetica heter Helvetica och inte Helvetia?
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0