Stop me if you think you've heard this one before

Har loggat in varje dag på bloggen och skrivit en rad eller två och sedan raderat dom. Det går liksom inte att få ihop det. Inte just nu. Det har hänt en del roliga saker som jag så gärna skulle skriva om men det vill sig inte riktigt. Sådana där saker som är helt otroligt roliga i verkliga livet men som blir banala och tråkiga när man skriver om dem. De flesta handlar väl om mamma. När man har tråkigt kan hon vara den absolut bästa underhållningen. Man behöver inte göra något. Bara sitta där på en stol och låta henne leva. Hon är bäst. Sen är hon helt galen. Som förra fredagen då hon kom hem och hade köpt en iPhone. Bara sådär. Det här är alltså kvinnan som totalvägrat mobil sen den kom ut. Tyckt att den varit onödig och stressande. Sen går hon och köper en iPhone på ett infall. Sen sitter hon hela kvällen och ojar sig och tror att hon förstört telefonen var femte minut. Men nu har hon nog hajat det mesta. Man kan till och med få ett sms då och då! Sen i onsdags på kvällen då hon lagt sig för att sova går jag in för att hämta en tidning och så säger jag godnatt. Sen tvärsätter hon sig upp i sängen och skriker ut "AAH HORRIBLE." Jag tittar förskräckt på henne och så lägger hon sig lugnt ner och säger, "Ja, att det är första september imorn". Helt normalt bara.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0