Hide away

Okej, första uppdateringen! Det tog ett tag men herrejesus vad segt internet är. Bryter ihop lite. Vill ju kunna göra små och snabba uppdateringen, men icke! Måste ha minst 30min på mig annars hinner jag inte. Nu har vi iallafall en paus på 3h så det är lugnt.
-
Where to start... Anlände på Arlanda i måndags klockan två med Jenny. Började resan bra med att hennes väska inte kom på bagagebandet så vi hade lite panik där i kanske 15-20min innan väskan plötsligt dök upp med Åre-väskorna. Skönt i alla fall. Vi åt och sen checkade vi in till flyget. Upptäckte att man inte fick sitta med någon annan, PANIK. Satt och åt inne på terminal 5 och jagade upp varandra om att flyget skulle krascha eller att det skulle vara hur turbulent som helst. Väldigt roligt. Gjorde bra intryck på de vi träffade i gaten sen när jag började gråta. Sjukt kul. I alla fall så gick flyget bra, lugn flygning med blixtrar utanför fönstret!! Anlände till hotellet klockan 02.00 ungefär. Trodde vi skulle få bo med varandra men icket, istället skulle vi smyga in i rum där det redan sov folk. Jag bodde på tredje våningen och var tvungen att släpa upp min enormt tunga väska mitt i natten. Svett. Öppnade dörren och mötte min rumskompis. Elin från Småland.
-
Dag 1 då. Mötte alla i konferensen på Nausicaa, 48 pers totalt. 3 ledare, en svensk, en finsk och en dansk. 45 nya guider. Det första vi gjorde var såklart att stå inför alla och presentera oss på engelska. Sjukt roligt. Sen hade vi en massa, massa information och grejer. Sen hade vi Blue Spirit övningar som typ byggde på tillit och sånt. Mycket trevligt och många glada skratt. På kvällen bjöds vi på mat av hotellet. Mycket god mat och massa bra underhållning. Ni kanske upptäcker nu att jag inte skriver i så mycket detaljer men det är för att isåfall skulle detta bli universums längsta inlägg.
-
Dag 2. Blue Spirit hela dagen. Grupparbeten och pyssel. Det var dock en mycket kort dag så jag och Julia tog en promenad till Lidl där vi handlade luncher så vi inte ska bli ruinerade här borta. Sen på kvällen for vi några stycken och åt middag på en restaurang och så såg vi film innan vi sov. Mycket trevlig dag.
-
Dag 3. Idag med andra ord. Började dagen med aerobics ute i solen, helt galet roligt och en mycket bra start på dagen. Sen åt vi fetfrukosten och så sen gick vi till konferensen. Vi blev indelade i två grupper där min grupp först fick hur mycket information som helst om fritidsresor och hur allt fungerar. De olika positionerna osv. Blev jättejättetaggad på att börja jobba nu. På lunchen åt vi nudlar och sen sprang alla ut och solade i ungefär 1h. På eftermiddagen åkte vi till Guide Online centret som finns här på Cypern och kollade hur man jobbade där osv. Det var väldigt skönt att få se det för många har känt sig mindre taggade på att jobba som det inklusive jag men efter man fått mer info så känns det ju verkligen inte som om livet kommer gå under. Dock vill jag helst vara Gues Relations eller Service Guide. Efter besöket på Guide Online så åkte vi tillbaka till konferensen för att ha ett prov i allmänbildning, fråga mig inte varför för jag vet inte. Sen fick vi info om ECPAT och om den organisationen osv. Väldigt intressant. Nu har vi paus men 19.15 ska vi gå guidad tur på hotellet för att se hur Blue Village fungerar.
-
Till er stora glädje kan jag meddela att vädret inte alls är så himla bra. Det blåser väldigt, väldigt kallt och det är ganska molnigt. Men ingen stress direkt, jag ska ju inte hem!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0