Om sanningen ska fram

Måste säga att ovanstående låt har blivit lite av ett soundtrack varje gång vi har "road-trip" någonstans. Detta beror mestadels, eller, helt på att danskarna i vårt team är besatt av svensk musik och deras favorit är av någon anledning denna goding från förra året. "Hej, hallå? Är ni medvetna om att det är 2012?". Men det är förbenat roligt när vi sätter oss i bilen och vi alla skriker 69 på en och samma gång. Humoristiskt nog så har den låten nämligen nummer 69 på skivan. Kan meddela att "road-trip" betyder ALLA bilturer vi kör, närmare bestämt minst 2/dag.
-
Åh vad härligt med kommentarer. Älskart!
-
Okej, då ska vi se.. Vädret här är helt galet bra. Det är ca 35 grader i solen varje dag nu. För ca 1.5-2 veckor sedan så spöregnade det och åskade i en hel vecka i streck. Våra gäster hade panik, stackarna. Men nu är det fetsommar. Kan dock hända att det blir lite kyligare på kvällen så jacka kan vara smart att ha.
-
Vi jobbar 5.5 dag /vecka. Så 1.5 dag har jag ledig. Hade min hellediga dag i måndags och den spenderade jag med Julia i Palma (Mallorcas huvudstad). Det var kanske en av de bästa dagarna hittills. Palma är definitivt en av de vackraste städer jag sett. Mm, helt underbart. Imorgon har jag min halvlediga dag så då ska jag ut åh pressa järnet så att jag är BRUN när familjen kommer på tisdag. Ska bli helt overkligt härligt att träffa dem igen. Men annars så har vi inte mycket tid över. På schemat står det "siesta" mellan 11-17, men dom timmarna försvinner snabbt för vi måste sitta på kontoret och ringa runt och prata med allt och alla. Kan säga att min telefonfobi försvann efter en dag. Man ringer ungefär 20-30 samtal per dag.
-
Alla i mitt team är jättesnälla. Vi är dock inte så jättetajta, men det kanske kommer. Dessutom saknar vi 6st medlemmar som kommer på lördag. Är supertaggad. Ska bli skoj och se vilka dom är. Jag trivs relativt bra, kan inte ljuga och säga att allt är tipp-topp men det är bra. Det jobbigaste är maten och att det saknas så mycket i vår lägenhet. Sådant man i princip måste ha för att leva och som ingen av oss har råd med. T.ex. dammsugare, potatissticka, ugn osv. Men nu har jag snart lärt mig leva utan det. Dammsugaren är dock det som stör mig mest. Känns inte som det blir rent när man sopar. Anyway, vi lever ganska "grisigt" för tillfället. Hoppas på förbättringar så jag slipper ha skor på mig inne. Hahah. Någon som vill komma och hälsa på?? Haha
-
Hmm mina arbetsuppgiter.. Kan försöka skriva om dem så gott det går. Vi har i princip alla dagar i veckan "service", det innebär att vi åker runt på hotell och pratar med gäster osv. Det är ganska mysigt men för tillfället har det inte hänt så mycket för det är inte högsäsong än. Men det kommer väl dagar då man står med världens kö också nån gång. Ska bli kul och se hur man hanterar det. Har vi inte service har vi airport. Då åker vi med departurebussar till flygplatsen eller så kör vi bil med "om sanningen ska fram" på högsta volym. Väl på flygplatsen pratar vi med gäster som ska hem, typ "hoppas ni haft en bra semester" osv. Är vi på arrival så mottar vi gästerna och berättar vilken buss de ska sitta på och sen åker de iväg. Vi måste självklart gå in i bussarna och prata med alla om info. Man kan också ha arrivalbuss och då åker man med i bussen och berättar mer ingående och Mallorca och vad som väntar till veckan. Det är typ det jag gör dagarna i ända. Airport är förbenat roligt. Vi har självklart massa andra saker vi gör också men det är inget jag orkar ta upp. Typ välkomstmöten och sånt där grejs. Kan säga att allt hittills är sjukt kul.
-
Hmm, mitt längsta blogginlägg på länge. Yeay me. Hoppas ni fick svar på era frågor. Ställ fler om ni kommer på något. Och vill ni komma och hälsa på är ni välkomna, ni kan bo gratis i vår lägenhet men jag kan inte lova att jag kommer va hemma så mkt. Haha!
-
Ska försöka få in bilder också nån dag, men det får bli senare. Måste sova!!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det låter som om du har det hur bra som helst! Och gud vad skönt med värme... nu är det ju ändå 1 juni och vet du, det har kommit 20 cm snö i inlandet inatt, typ storuman!! Det är ju galet! jag vill också ha sommar! I Umeå har vi 9 grader idag. Inte direkt sommar...



så NJUt! :D Hare bra!

2012-06-01 @ 11:03:49
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: T

Åhh finis! Så bra det verkar! :D jag är så avis.

Vill prata med dig. Är du online på fb-chatten eller msn någon kväll?

2012-06-05 @ 21:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0