I´m a 90's bitch!

Har brutit mitt löfte som jag brukar ha varje år.. Jag har lyssnat på julmusik i november! Inte bra, inte bra. Men det gick bara inte. Musiken bara skrek på mig, "lyssna på mig, lyssna på mig". Så då blev det så. Men nu lyssnar jag på så mycket bättre-låtar. Miss Li's version av Magnus Ugglas 1:a gången är helt galet underbar. Jag har ju dock missat alla avsnitt utom Olles och Sylvias dag. Får ta tag i det och se på tv4 play. 
-
Jag har ju tappat otroligt mycket av mitt musikintresse nu när jag varit borta. Eller, intresset är kvar. Men tiden har aldrig funnits. Så i sex månader lyssnade jag i princip på exakt samma musik, förutom då någon hade varit hemma på semester och hunnit höra någon ny release. Jag hade typ dampanfall ibland och önskade så himla mycket att spotify skulle fungera. Men icket. Jag har blivit expert på radiomusik och alla mina älskade indieband har försvunnit i bakgrunden. Sånt som händer. Jag citerar Sandra, "Du låtsas bara att du gillar indie, men egentligen slår ditt hjärta för radiomusiken". Nej, Sandra, det gör inte det. Men det kan vara riktigt bra. Älskar tillexempel Alicia Keys nya låt, den där Girl on fire. Underbart cool låt. Rita Ora har också många bra låtar. Herregud, skäms typ lite nu när jag skriver det här. Brukar ju bara lyssna på killar. Nu helt plötsligt har typ nittio procent av all musik jag lyssnar på en kvinnlig sångare. Anyway, här är några låtar som ni kanske inte hör som just nu går varma i mina högtalare;
- I can't make you love me - Bon Iver (Cover på Bonnie Ratts låt, också bra ifall ni vill höra den)
- Ho Hey - The lumineers (har säkert alla hört för den går på radion men still, inte många som vet vilka de är)
- When the sun goes down - Ben Gibbard (Älskar den här låten, sångaren från Death cab for cutie)
- End of the road - Noonie Bao (Ny svensk popsångerska, i die vad bra)
-
Äsch nu kom jag inte på några fler. Kom dock på att jag stör mig på när band blir populära, sådana band som jag lyssnat på länge som inte så många andra lyssnat på och så helt plötsligt slår de igenom stort och alla går runt och nynnar på låten och säger att de är såååå himla bra, och bla bla bla. Undrar ifall någon av dem kan nämna deras debutalbum eller ens sjunga en av deras andra låtar? Va? Va?... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0