I'm always right

Så, Paris var det va? Ja. Vi åkte dit extremt tidigt på morgonen, eller vi åkte till Stockholm extremt tidigt på morgonen för att sedan vid 10 åka vidare till Frankrike och Paris. Vi landade i ett väldigt, väldigt dimmigt Paris. Vi såg typ inget. Hotellet hade skickat en privat taxi till oss så vi slapp förhandla om priser och grejs, mycket bra. Han försökte guida oss genom staden och pekade ut massor av kända saker, det första vi såg var Sacre Coeur och sedan triumfbågen. Vi skulle ha sett Eiffeltornet också om inte all dimma varit där. Men det gjorde inte så mycket. Väl framme på hotellet gick vi upp till vår svit, och ja, det var en svit. Två sovrum, tre badrum, ett kök, ett vardagsrum och en enorm balkong. Hur fint som helst. Vi bestämde oss i alla fall för att gå direkt ut på stan. Vi bodde jättenära Champs Élysée så vi gick runt lite i butikerna där. Sen vid ungefär tre åt vi en sen lunch och gick tillbaka till hotellet för att slappa lite. Jag sov med andra ord. Ursäkta mig men jag har aldrig någonsin varit så här trött i hela mitt liv. Jag är fan trött hela tiden. Spelar ingen roll om jag sover 12h eller 5h, är lika trött oavsett, så varje gång jag får en chans att sova så tar jag den. 
Okej nu tappade jag tråden... 
-
Ehm, ja, efter ungefär 2h sömn då resten av familjen varit nere i baren och druckit vin så gjorde vi oss iordning för att gå ut och äta och besöka Notre Dame. Kan tillägga att helgen vi var där var vinets helg eller vinets festival i Paris så det fanns väldigt mycket vinprovningar överallt. I alla fall, vi tog en taxi till Notre Dame, som till min stora besvikelse var nersläckt. Hallååå?!?!??!? Så, ja, vi såg inget av den heller. Eller jo, lite. Men jag såg inga av figurerna.... Väldigt tråkigt. Men, vi sket i det och gick vidare till latin-området och letade upp en riktigt fransk restaurang. Den låg på någon bakgata och vi var de enda turisterna där men vi hade otrolig tur för personalen pratade engelska, wihooo!! Så mamma och Frida åt något franskt och jag höll mig till kött. Mmmm, älskar kött. Ehm, ja i alla fall så var det supermysigt.
-
Efter middagen så kände vi att vi ville se Eiffeltornet eftersom vi fortfarande inte sett det så vi började vandra ditåt, vilket visade sig vara extremt mycket längre än vad vi trott. Så ungefär vid början av Champs Élysées fast på andra sidan Seine så gav vi upp. Men så såg jag den där himla strålkastaren som åker runt, runt från Eiffeltornet så då ville jag i alla fall fortsätta gå för det kändes närmare. Så helt plötsligt såg vi det. Ååååh det var huur fint som helst. Jag är världens nörd när det gäller sevärdheter och coola byggnader man sett i typ alla filmer, får alltid gåshud och börjar fota värre än alla Japaner! 
-
Ehm ja.. Det var dag 1.. Jag skriver alldeles för mycket och detaljerat. Meeeeeen, kan skriva en kortis om dag 2 istället, som en kompensation...
-
Vaknade 8, åt frukost (ja croissant), tog tunnelbanan till Montmartre och Sacre Coeur, gick därifrån till Lafayette köpcentret, därifrån till Louvren och från Louvren till Eiffeltornet. Vid det här laget var vi så trötta att vi alla typ grät blod. Tog taxi från Eiffeltornet till Champs Élysées där vi fikade på Starbucks, sen shoppade vi. Sen springer vi tillbaka till hotellet för att byta om för vi skulle till fotbollsmatchen mellan Paris Saint-Germain mot Rennes. Det var väldigt coolt att vara på en så stor stadion, har nog inte varit det tidigare. Men fotbollsmatchen i sig var inte så bra. Zlatan fick ju heller inte spela.... Meeeen, bra ändå. Efter det åkte vi tillbaka till Champs Élysées för att äta middag precis vid Triumfbågen. Sen gick vi till hotellet och sooooov. Slutt på dag 2. 
-
Dag tre åkte vi hem!
-
 
 

Kommentarer
Postat av: T

Åh då är det du som är min trogna bloggläsare! :D

2012-11-28 @ 21:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0