Back on my feet to call for you

Wohooo, halvvägs igenom utmaningarna. Nr.10 idag. 
-
"Något jag saknar" är temat idag. Hmm.. Det finns en hel del jag saknar, allt mellan gamla bekanta till simträningarna. Men den senaste tiden har jag börjat sakna barndomen något helt enormt. Låter kanske lite töntigt och sådär, men jag tror inte jag är ensam. Speciellt saknar jag tiden då man inte hade några måsten. Vilket borde ha varit när man var superliten, typ dagisåldern. Då det inte fanns läxor eller andra saker som man kände sig tvungen att göra. Då man lekte dagarna i ända och det inte fanns något bättre än att krypa ner i sängen och mamma eller pappa kom för att läsa en godnattsaga. Jag får helt sjukt ont i hjärtat när jag tänker på sånt. Att jag aldrig mer kommer vakna och tänka att "Jag har inga måsten, jag kan göra precis vad jag vill." Visst, det kommer komma dagar då jag kan göra vad jag vill, men det kommer bara vara på låtsas, för egentligen så vet jag att jag kanske borde städa, laga mat, åka och handla, betala räkningar, skriva den där uppsatsen, ringa det där samtalet eller åka och jobba. Nu låter det väldigt deprimerande, men det är inte riktigt det jag vill att det ska göra. Att vara vuxen har sina guldkorn också. Tror bara att jag just nu har lite ont i magen för jag ska försöka välja ett program som jag ska plugga och som jag sen kommer bli något av. Bli något på riktigt. Men, jag kommer ALLTID sakna barndomen. 
-
Kanske kan tyckas att denna bild är lite slumpmässig, men, den påminner mig väldigt mycket om min barndom. Såg nämligen den här filmen när jag var kanske 7 och då var det min favoritfilm. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0