Jag är en del av båda

Vilket stort misslyckande sista utmaningen blev! Jag har totalt glömt bort bloggen de senaste dagarna. Åh, hade ju varit kul att klara av det men ICKET. Men ja, ja man kan ju inte vara perfekt jämt! 
-
Men jag skriver om det nu, mina rädslor alltså.
Ni kan få en fin lista, som jag ska försöka korta ner så det inte verkar som om jag går runt som ett nervvrak konstant. 
Utan inbördes ordning;
- Jag är rädd för att kräkas. Inte typ, åh-nej-vad-jobbigt-det-är-att-kräkas utan typ snarare total-fobi-för-kräk-mitt-liv-styrs-av-det-rädsla! 
- Jag är rädd för att dö. Kan få hjärtsnörp och inte kunna sova pga detta. 
- Jag är rädd för att någon i min familj ska dö. Kan få hjärtsnörp och inte kunna sova pga detta. Då måste jag ringa till någon av dem och se så att de verkligen lever. 
- Jag är rädd för att bli ensam. Känns så tråkigt att en dag vakna upp vid typ 45 års ålder och inse att jag inte kan få barn längre och att jag är för gammal för att typ orka anstränga mig att träffa någon ny. 
- Jag är rädd för att framstå som bitter. Jag tror att man måste känna mig bra för att riktigt förstå när jag är sarkastisk och inte. Om man inte förstår så tror man ju direkt att jag är sjukt bitter och typ självmordsbenägen eller något. Måste skärpa mig. 
- Jag är rädd för mycket mer men nu hade jag tänkt ta tag i mitt liv igen så ni får inte veta mer.
 

Kommentarer
Postat av: Muminmamman

vad modigt av dig att våga stå för dina rädslor. jag tror att genom att vara medveten om dem och respektera sina känslor,så törs man mer. Döden är många rädd för, men att ngn annan dör ifrån en är ju värre. Ja du här kunde jag ha skrivit en hel bok om så därför slutar jag nu...

2013-03-26 @ 08:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0