Jag kommer aldrig dö, nej

Jag tål visst att se blod! Jag tycker det är sjukt fascinerande med vård och allt som hör till det. Förut ville jag jobba som läkare, men det vill jag inte längre. Inte för att jag inte tror jag skulle klara av det eller så, mer bara att jag faktiskt vill ha fritid och sådana lyxigheter som de som jobbar som läkare sällan har. 
-
Men idag ska jag alltså berätta hur en vanlig dag ser ut så tänkte försöka mig på en sån där tidslinje-grejsimojs som dom brukar ha i tidningarna!
08:00 - Väckaren (mobilen) ringer samtidigt som radion startar på p3. Jag ställer mobilen på snooze (9min).
08:09 - Stänger av väckarklockan och ligger kvar i sängen och lyssnar på morgonpasset. Kollar eventuellt facebook och instagram på mobilen. 
08:20 - Kliver upp. Går på toa. Startar kaffekokaren och lagar frukost. Oftast bestående av gröt och en knäckebrödsmacka eller scrambled eggs. 
09:00 - Börjar göra mig iordning för skolan. Sminkar mig alltid först samtidigt som jag försöker lista ut vad jag ska ha på mig. 
09:30 - Står fortfarande i underkläder och panikar över vilka kläder jag ska ha. Känner också megastress över att jag inte kommer hinna till skolan i tid.
09:40 - Bitter som få med klädvalet och på cykeln påväg till skolan!
10:15 - Lektionen börjar.. 
12:00 - Lektionen slutar..
12:30 - Kommer hem, käkar lunch.
13:00 - 17:00 - Antingen så pluggar jag den här tiden, eller så fördriver jag tiden med ingenting. Typ pill i naveln och tv-serie-tittande! 
17:00 - Börjar bli hungrig så lagar eventuellt mat, orkar jag inte det så letar jag fram en gammal matlåda. 
18:00 - Försöker mig på att plugga. Slutar med att jag sitter på facebook och gör absolut ingenting.
19:30 - Åker iväg till Iksu för att träna med systeryster.
21:00 - Kommer hem, hoppar in i duschen och dricker sen lite te och äter mer knäckebröd. Antingen ser jag på tv samtidigt eller så sitter jag vid datorn.
22:30 - Lägger mig i sängen, ser serier eller läser bok. 
23:30 - GODNATT
-
Ungefär sådär. Träningstiderna brukar variera, ibland tränar jag mitt på dagen. Nu senaste dagarna har jag dock jobbat varje eftermiddag så egentligen skulle det stå 13:00-18:00 jobb... Men det är ovanligt att jag jobbar vardagar sååå det fick bli sådär. Kuligt va?? Hahahaha
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min mamma är betalt ledig ungefär 16 veckor per år. Och oftast ledig på helgerna och slutar vid fyra på dagarna. Hon har rätt schysst fritid.

2013-03-21 @ 20:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0