Just give me a reason

En talang är det jag ska skriva om idag/kväll. Kanske borde utveckla lite mer om mina jonglerings-skills. Finns dock inte mycket att säga alls. Jag började jonglera för att jag ville ha åtminstone lite bollkoll eftersom jag i vanliga fall besitter noll sådan. Pappa lärde mig. Han kan jonglera med fyra bollar, jag kan med tre. Det tog väl kanske någon vecka av intensivt tränande innan jag kunde. Att få runt bollarna var inga problem, det var snarare att stå stilla som var det svåra. Jag liksom sprang runt och jagade bollarna eftersom jag kastade dem framåt hela tiden. Det blev snabbt jobbigt kan jag meddela. Men sen när det väl lossnade jag och kunde stå stilla så var det ju exakt som att cykla. Spelar ingen roll om det var flera månader sedan jag jonglerade så kan jag i alla fall. Det är ändå ganska kul att kunna, det är ju inte übervanligt. 
-
Nu kändes det som om jag inte besitter någon vettig talang i överhuvudtaget. Men tycker det är svårt med det där ordet, talang.. För mig innebär det något utöver det vanliga. Inte att man är bra på sport eller ett instrument. Snarare att man typ kan trolla eller lösa universums svåraste mattetal på tre sek. Kanske. Allt annars känns så, vanligt. Jag räknar ju inte min jonglering som någon talang eftersom jag inte är värsta cirkusartisten. Jag kan bara. Punkt. 
-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0