And i would still be on my feet

Jag är rätt övertygad om att jag snart kommer byta modersmål. Äsch - sånt kan man ju inte byta. Men jag kommer byta mitt förstaspråk. Engelska. Jag lever i engelskan nu för tiden. Man kan säga att det är lite av en side-effect av att jag läser ett helt program på engelska på universitetet. De första orden som ploppar upp i huvudet nu för tiden är nästan jämt engelska. Vi pratar svengelska när vi pratar med varandra, vi kursare. Heter det kursare? Eller säger man klasskompisar även på uni? Det låter väldigt låg-mellanstadieaktigt måste jag säga. Vill nog hellre säga kursare, eller fellow students, allra helst faktiskt. Blir mindfucked av mig själv. 
-
Första tentan är skriven. Nu är vi igång på riktigt! 
-
Är hur pigg som helst för övrigt. Vet inte alls vad jag ska hitta på nu för att bli trött. Vill ju inte va vaken hela natten. Vill somna snart så jag vaknar relativt tidigt imorgon så jag kan ta vara på dagen. Det vill jag. Meeen. Vi får se hur det går med det. 
 

Kommentarer
Postat av: muminmamman

God jul på dig lilla Fanny. Hoppas att du får en fin jul och att tomten har fina klappar i säcken.

2013-12-24 @ 08:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0